11:e Januari 2014

Idag har man haft Diabetes i 13 år.
Varje dag känns som en kamp och man undrar när man ska vänja sig vid att de är en del av den man är.
Vissa dagar märker man inte ens av sjukdomen utan allt går på automatik, man tar de där jävla insulinet i magen i sömnen och liksaså blodsockret.
De är så mycket som spelar in i vardagen och de är så svårt för mig att förklara för andra hur de faktiskt går till.
Jag gillar inte människor som inte lever med diabetes som säger till mig att jag måste sköta mig.
För de känns som att de låter så enkelt för andra som inte förstår.
Man kan läsa och lära sig men man kommer aldrig kunna förstå hur vardagen är om man inte lever med det själv.
Och så är de ju med alla sjukdomar.
De som jag själv märkt med åren nu är att jag har så sjukt taskig syn, ser inte alls mycket på långt håll och ser alltid suddigt. Tur att jag ska upp snart och göra ögonbottensundersökning så dom kan se hur skadade ögonen är men de blir nog glasögon på heltid snart.
Men de gör inget, får de mig att se bättre så är ju de kalas bra. =)
Ikväll vankas de hockey match mot Hv71.

Stort Grattis Julia på din 3 årsdag.
Hoppas du haft en super bra dag med många presenter och tårta. ♡

Ha de gött mina vänner och fiender.!
Min blogg, min skrift.!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0