Onsdagen den 18:e Januari 2012

Besöket hos läkaren gick jätte bra. Va ett årsbesök för mina 11 år med Diabetes. Han gjorde en rutin kontroll på mina fötter och dom så jätte bra.
Mitt blod fett och alla blod värden samt mitt blodtryck såg också fantastisk bra ut. Han va riktigt stolt över mig idag.
Plus att jag gått ner 6 kg sen mitt förra besök i september. Happy Elin! =D
Han tyckte jag skulle fortsätta som jag gör och inte ändra på saker som fungerar. De enda var att jag skulle försöka få ner mitt blodsocker lite till.
Ligger nu runt 10-12 så de va de enda som han kunde påpeka på. Men som han sa att det är ju bara du som kan ändra på det och inget vi kan hjälpa dig med. Sen spelar det ingen roll om jag åker och simmar 30 minuter utan för att jag ska märka skillnad behöver jag bara gå en promenad på 20-30 minuter i lagom takt några gånger i veckan.
Behöver inte ändra så mycket på kosten heller men de är ju inte så att jag käkar ute mat och dricker cola varje dag för de gör jag verkligen inte! Kan hända att man gör det nån gång på helgen med några vänner och det är ingen som kan säga till mig att de är fel eller att ja borde sluta med det. Så de så. =)
Är mycket nöjd med besöket faktiskt!
Efter besöket blev det att möta upp Anna och Tira hos djur doktorn då Tira varit dålig hela förmiddagen. Även Lina, Klint och Daniel var där. Nu får vi hoppas strumpan blir bättre med lite medicin och vila. <3
Nu sitter ja å Klint hemma å väntar på Anna och Lina. Snart kommer även Sara och Edvin hit med! Ska kramas med lilla sjuklingen Edde<3
Sen blire baka sen en fika. =)
Min blogg, min skrift!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0