onsdag den 4:e Januari 2012

Ibland blir jag så frustrerad och arg. Arg för att jag har Diabetes och måste ta dom där förbannade sprutorna varje dag. Igår och i förregår gick inte vidare alls. Det gjorde ont vart på på magen jag än skulle sticka mig och när jag väl hittar ett ställe så gör det ont när jag ska trycka in insulinet istället. Igår var en sån dag jag kände att ja inte vill ha Diabetes längre, jag vill inte det. Men hur mycket jag än bönar å ber och är guds käraste barn så kommer någon förändring inte ske. Även om dom hittar ett botemedel så är det ändå många före mig som ska ha botemedlet först. Jag vill inte leva med skiten längre, den tar upp för mycket av min dyrbara tid. Så känner jag ibland medans vissa dagar så känns det naturligt att ta sprutorna. Diabetesen är en del av mig men många gånger begränsar den mig för mycket. Jag ser inte fram emot att bli äldre, för jag kommer få SÅ mycket problem med både njurar, syn ja det mesta! Har suttit på google och tittat på olika bilder på vad som kan hända och hur man kan se ut vid problem. Typ fötterna som kan ruttna om man inte vårdar dom, dåliga tänder nae usch. Diabetes skadar min kropp! Aja, nu ska jag till ikano med Bäste Sara<3 och leta present. Min blogg, Min skrift!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sköter man sin diabetes får man oftast bara lindriga komplikationer till följd av diabetes på äldre dagar.

2012-01-04 @ 19:53:19
Postat av: Elin

För mig spelar det ingen roll om dom är lindriga eller stora. Det är fortfarande själva grejen det handlar om. Att jag kommer hamna där oavsett "grad".

De är det som är jobbigt.

2012-01-04 @ 21:26:53
URL: http://dumboelin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men de komplikationer man kan få om man sköter sin diabetes bra under åren, är samma åkommor många äldre får oavsett tidigare sjukdomstillstånd.

Som sirkulatonsproblem i benen är en av dom vanligaste, pga att man rör sig mindre.

Synstörningar oxå väldigt vanligt. Tex starr, gula fläcken och problem med trycket osv osv. Listan kan göras lång.

2012-01-04 @ 21:33:15
Postat av: Elin

Jag tänker inte ens fortsätta detta. Vet att alla inte förstår och det kanske är meningen också. Allting handlar inte om att sköta sina sjukdomar rätt! Slut diskuterat!

2012-01-04 @ 23:13:14
URL: http://dumboelin.blogg.se/
Postat av: Milli

Förstår dig gumman, har sett pappa under alla år med sin diabetes. Visst det är inte många direkt svåra saker han fått, utan "bara" de lindriga besvären man får kring diabetes. Men det är ju ändå orättvist att någon ska behöva acceptera att ta sprutor vareviga dag, nästan vänta sig att skaffa glasögon o få fotbesvär, för att man fått diabetes.

Att bli gammal ska vi alla (förhoppningsvis), men att leva med diabetes är ju inte samma sak.

Kram!

2012-01-05 @ 18:52:30
Postat av: Elin

Jag blir så arg så fort ja tänker påt!

2012-01-05 @ 21:53:22
URL: http://dumboelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0