Onsdag den 13:e Oktober 2010

Nu kommer en liten uppsats om allt på sjukhuset.


Allt började natten mellan måndag till tisdag då jag vaknade en gång i timmen av att jag fick kramper i magen. Konstiga kramper som jag inte känt förut.
Gick upp vid kvart i 8 på morgonen och ringde sjukrådsupplysningen berättade att jag haft kramper och att min mage velat spy men jag har legat och svalt saliv hela tiden. (hatar att spy).
Sen berättde jag att jag haft ont i magen sen i torsdags och att jag även haft problem med magen sen typ 4-5 år tillbaka. Äter magtabletter vid behov.
Efter ett par år med magsmärtor vänjer man sig och tar inte tabletter så ofta som man kanske borde.
Men iaf... Sen runt 9 tiden ringer jag igen och berättar att jag spytt. Kunde inte hålla emot denna gång.
Dom sa då att jag skulle ringa VC och få en tid och en eventuell remiss till akuten.
Innan jag skulle gå till VC spydde jag igen. Och det värsta då var att det inte fanns nått att spy. Hade fått i mig lite nyponsoppa som kom lika fort igen.
Väl där tog det inte lång tid innan sköterskan sa att det var blindtarmen.
Ska då tillägga att jag ringde för magvärk i magmunnen.
Men ju mer tiden gick under dagen så kröp sig smärtan ner mot blindtarmen.
Fick en remiss till akuten så va där vid 12, pappa följde med.
Väl inne så tog dom blodtryck och frågade massa saker. Sen fick jag komma in på ett annat rum där det kom en sköterska som tog blodprov, jag fick lämna urinprov också.
Sen kom det en läkare från Kirurgiska och kände på magen.
Då fick jag lära mig att om man trycker ganska hårt på vänster sida och sen släpper fort, gör det ont på höger sida så är det ett typiskt bevis på blindtarmsinflammation.
Så det var ju bara att sätta på mig ett sånt där fint patientarmband och så blev jag helt plötsligt inskriven.
Sen blev jag uppskickad för en gynundersökning, man skulle tydligen kolla det eftersom problemet sitter så långt ner i magen så skulle man se så det inte var nått fel i nederpartiet så att säga.
Men allt så ut som det skulle och allt va friskt. Skönt att höra =)
Tillbaka till akuten sen fick jag ett rum på våning 16 avdelning 21 rum 9.
Och då fick jag dropp, vätskedrivande sen insulindropp för min diabetes.
Sen runt 6-7 tiden åkte jag in på röntgen och då fick jag först visa vart smärtan satt sen skulle dom kolla.
Och dom såg att det var nått i samband med smärtan. Och jag ska säga att det gjorde sjukt ont när dom tröck så som dom gjorde. GAAH. Höll andan för kung och fosterland för fan haha :P
Va inte så jävla enkelt att andas när dom höll på. :P
Sen kom jag tillbaka till avdelningen och fick vänta på svar för att en läkare måste besluta om det blir operation eller inte. Så runt 9 tiden kom det en läkare och berättar allt det är nått som inte stämmer men att det är onödigt med operation för då hade smärtan lagt sig lite och jag hade inte lika ont längre.
Så då bestämde hon att jag skulle gå på antibiotika 1 veckas tid.
Sen ville jag åka hem och sova över natten, hatar att sova på sjukhus så jag fick permetion (stavas?) över natten och var tillbaka klockan 8.00 i morse för då skulle dom ta nya prover och ge mig ett rakt beslut.
Så då sätter dom igång med nålar i armarna på mig och dropp hit och dit.
Vid halv 11 kommer en Kirurgisk läkare in och berättar att jag har bildtarmsinflammation men behöver inte operera som läget är nu. Utan att antibiotikan skulle kunna lösa problemet.
Men att jag skulle höra av mig så fort jag får feber eller om smärtan kommer tillbaka för då måste jag åka upp och ta bort den.
Och då msåte jag tillägga att jag inte ätit något sen måndagskvällen så jag vart AS glad över att det inte blev nån operation så jag fick äta HAHAHA :P Eftersom att dom inte visste om det blev nån operation eller inte så var jag tvungen att va fastande så fick ju inte äta nått när jag åkte hem heller.
Så jag vart over happy att jag fick äta :D
Sen vid 1 tiden idag fick jag åka hem och leva på tabletter.
Och ni som känner mig vet att jag verkligen HATAR att svälja tabletter.
Och nu ska jag ta 5 om dagen. FATTA 5st jävlingar om dan. Fan jag kommer smälla av HAHAHA :P
Nae men så ligger det till och jag vill tacka alla som hört av sig och brytt sig. Det uppskattas nått enormt. <3
Nu ska jag lägga mig framför tv:n en stund innan jag ska gå över till grannen Emma Sandberg och umgås.
Ikväll är det Kungarna Av Tylösand klockan 22.00 på kanal 5. GLÖM INTE!!!!

Peace Out!     /Elin*



Kommentarer
Postat av: mia

Usch gumman, men tur att du fick komma hem :D..

vet ju hur mkt du ogillar sjukhus ;).



Men nu håller vi tummarna att de går åt rätt håll :D. Love you sweetie ! <3

2010-10-13 @ 20:25:43
URL: http://emiliakinna.blogg.se/
Postat av: Elin

Hoppas jag med =)



Tack Gumman! <3

2010-10-13 @ 23:13:49
URL: http://dumboelin.blogg.se/
Postat av: Anna

Naw! Lille Elin. Hade jag varit i Linköping hade jag kommit och gjort dig sällskap! Permission, stavas det :p Glad jag är att det inte var värre än vad det var. Visst var det inget roligt men det kunde ju varit värre. <3

2010-10-13 @ 23:37:21
URL: http://cervix.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hejsan

Skönt att höra att du mår bra, trist med alla tabletter =( Se till att bli frisk nu så att du är pigg och glad när vi ses på Tisdag =)



(permission - så stavas det, haha =)

2010-10-13 @ 23:54:59
Postat av: Elin

Anna: Haha söt du är =)

Ja de är jag också glad över. <3



Sofie: De är jätte tråkigt med tabletter :P

Usch usch... Japp japp. Vi ses på tisdag :D

2010-10-14 @ 10:50:14
URL: http://dumboelin,.blogg.se/
Postat av: sundarii

Men Elin! Här får jag dåligt samvete för min Google Reader inte funkade, för då hade jag kunnat läsa det här redan i igår! Lilla hjärtat! Hoppas smärtan försvinner så du slipper opereras.

Massa kramar! ♥

2010-10-14 @ 20:22:45
Postat av: Elin

Sundarii: Hehe söt du är =)

Det hoppas jag med. Så får hoppas på att tabletterna hjälper =)



KRAMAR!! <3

2010-10-14 @ 22:35:52
URL: http://dumboelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0