Måndag den 10:e Maj 2010

Idag började min dag med att jag mötte upp Mia utanför AMS. Sen följde hon och Lina med mig till sjukhuset. Skulle på kontroll idag och träffa min sköterska.
Jag själv tyckte det gick bra men de gick la kanske lite sissådär haha :P
Har ett HbA1c värde 8,4 (inte så värst bra) men de va bättre än när jag va där i Januari då jag låg på 11. OOPPS! :P
Sen tog hon blodtryck och hon gjorde nåt som jag aldrig gjort förut. Först tog hon ett när jag låg ner, då låg jag på 118 genom nåt. Sen tog hon ett när jag stod upp och då hade jag 116 genom nåt. De har ja aldrig varit med om förut att dom gjort. :P
Jag själv tycker de är lite lågt för jag brukar ligga på 123 ca men hon tyckte de va bra så de var la bara å le å se glader ut hehe :P
Sen nu har jag ju börjar simma sen cyklar jag ju och promenerar så vi tog en vikt också. Jag har gått ner 1 kg och minskat en del i midjemåtten osv. Har ändrat fett till muskler och de känns skit bra. =)
Jag själv har ju börjat sett skillnad när man står framför spegeln att magen bara minskar å minskar.. =)
Sen har ju jag ett par jeans som ALLTID har suttit bra på mig och varit tajta vid låren och vaderna.
Men nu sitter dom löst överallt och bara åker ner så jag får gå och dra upp dom hela tiden. Lite små jobbigt :P
Men de är ju skönt att se resultat iaf. Huvudsaken. =)
Sen har ju jag ett koffeinberoende av cola. Vilket inte är helt OK. 
Men satt vi och pratade lite om det och så bestämde vi att jag skulle byta till Zero och de är OK för mig för den är faktiskt god att dricka den med =) Och då kommer jag få se en stor skillnad i mitt blodsocker också och de är ju det som behövs. Ligger mellan 10-18 varje dag och sen när ja är nere vid typ 5-6 så är jag ju där jag ska va men då känns det som att jag blir låg eftersom min kropp inte är van vid att ligga där man ska :P
Ajja.. De är ett jävla pyssel att hålla med allt de här hela tiden. 
Och sen ibland vissa dagar så vill man bara att den ska bort så man kunde få slippa tänka på allt. Skulle va skönt men så icke. 
 Nu ska jag fixa lite med CV å allt..

Peace Out! /Elin*


Kommentarer
Postat av: Lina

Näää Elin.. I januari låg du på 8.6.. I höstas låg du på 11... Det såg jag.. :D

2010-05-10 @ 22:26:51
URL: http://minisixten.blogg.se/
Postat av: sundarii

ZERO ÄR JU SÅ BÄST!

Jag tappade alla mina graviditetskilon + extra till när jag började dricka Cola Zero :P

2010-05-11 @ 08:58:49
URL: http://sundarii.blogg.se/
Postat av: Elin

Lina: Hahaha jaa just det så va de ja. Tyckte väl att de va nåt som inte stämde :P



Sundarii: Hehe jahaa.. =) Vi får köra på det ;)

2010-05-11 @ 12:00:05
URL: http://dumboelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0