lördagen den 22:e maj 2010

2 eller 3 dagar nu som det varit kanon väder. Det gillas väldigt mycket. Men så skulle det bli lite träligare väder nästa vecka. kasnke kan bli skönt det med så inte all värme kommer på en gång.
va på ams igår och pratade med min jobbcoatch, hon skulle titta upp lite mer om jobba på båt.
kasnke kan bli så att jag kommer dit. Fan så kul i sånt fall =)
Men det kommer bli tråkigt att va ifårn mina nära och kära så länge. Sen beor det ju på hur man får jobba å så också. =)
"Elin går till havs"  "Elin går i land" haha :P

Nu har begravingen för mormor varit. Den va i tisdags. Det va rätt jobbigt. Min första begraving. Vet inte än riktigt hur jag känner för det hela. Jag når inte fram helt.
Sen nu nästa vecka är urnsättningen. Vad gör man då? Är det också som en typ av begravning?
Vet iaf att mormor kommer få det bra nu, va så himla mkt strul sista tiden. Tyckte så synd om lilla mormor.
vet inte om jag har lite svårt att förstå vad det är som hänt.
Mormor va alltid sån som ringde hem till oss nästan dagligen för att prata med mamma osv.
Men nu ringer hon inte längre. konstigt...

Har provjobbat 2 dagar på ett ställe inne i stan som heter Thai coconut. Bara thai mat.
Rätt mycket å göra och mkt folk. Vi får se om dom hör av sig å se vad som säger. =)
Har även sökt en del andra jobb också. Kommer inite va på Hamlet nåt mer i min framtid tror ja.
Vilket jag tycker är hur tråkigt som helst. Bästa stället ja vart på någonsin. Så de är lite tråkigt.
Nae nu ska jag äta mig lite mat tänkte ja =)

Peace Out!  /Elin


Kommentarer
Postat av: sundarii

Urnsättning är kort och enkel. Familjen får hålla och röra vid urnan och de närmaste sänker ner urnan tillsammans. Sen lägger man i blommorna i hålet i jorden där urnan ligger. Så fort man lämnar graven så kommer vaktmästaren och fixar ordning med jorden och lägger eventuella rabattblommor till rätta. :)



Oj, så kul, vi får hoppas att Elin får gå till havs och bli båtsjöjungru :)

2010-05-24 @ 07:16:33
Postat av: Elin

okej okej.. Då vet jag. Jag ahr inte en aning hur det går till men nu vet jag =)



Haha eller hur? De skulle va nåt va? =)

2010-05-24 @ 11:43:33
URL: http://dumboelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0