Lördag

Då var det lördag eftermiddag, sitter hemma i skägget och har precis bakat sockerkaka. =)
Var på stan i förmiddags och tog en fika med Amelie, det var mkt trevligt =) får vi göra om tycker ja hehe =)
När vi stod utanför gränden kommer det 5 hästar gåendes på gatan, inte varje dag man ser hästar inne i stan haha.
Så gick det en tjej bakom med skottkära å spade för hästarnas skit :P Haha.
Ikväll händer det nog inte så mkt, blir väl att lägga sig skapligt ska ju upp tidigt i morgon och kolla på när folk kör med sina bilar på en åker. hehe...
Var på sjukhuset i Torsdags å kollade mitt HbA1c, sist ja var där hade ja 8,5 nu hade ja 7,7 så det var skönt att det sängts iaf. =)
Sen sa ja till om att mitt långtidsverkande insulin gjorde ont när ja tog det å frågade om man kunde göra något om saken, så frågade min sjuksköterska hur ja gjorde, hur mkt ja tar å vart i magen osv...
Å gissa vad hon säger..?
Jag har fått fel dos i 2 år. Fatta... 2 jävla år, ja vart lite pisst off. Dom på apoteket har inte gett ut några insturtioner på hur man ska ja göra å blablabla... (förlåt Kimm) haha.
Så det är pga dom som ja haft höga blodsockervärden å höga HbA1c värden hela tiden. Jävligt kul nae inte direkt. Varenda gång man gått till sjukhuset har man varit rädd för att man ska få massa skit å att man har höga värden hela tiden. Ja har fått en ny tid 1 gång i månaden nu i ett par månader för att se vad vi ska göra åt mina värden, så har man höjt å höjt mina doser hela tiden så är det fel.... Det är svårt att förklara hur ja menar men ja har tagit dubbelt så lite än vad ja igentligen ska ja göra i 2 år...
När man ligger på höga värden för ofta så blir allt dåligt på mig mkt fortare, te.x syn. lever å benkörhet å allt de där...
Så dom har typ lekt med mitt liv å min framtid i 2 fucking år... Ja har kunnat slippa dom här värdena men så är det inget av det mitt fel. Ja har liksom gjort allt dom sakt åt mig att göra, dra ner på cola, dra ner på rökning, motionera å allt de där, men så är det inte ens mitt fel... Blev ganska sur.
Min sjuksköterska sa: "De här ju skandal ja skäms verkligen, Gud va pinsamt". Så sitter det en praktikant brevid också.
 Dom drog ju in mitt körtillstånd för ett tag sen för mina höga värden, å de gjorde dom för något fel som inte var mitt.
Men ja fick behålla de nu iaf när ja var där i Torsdags iaf, de var de ja var ute efter....
Ja kommer fömodligen att ringa en advokat nästa vecka också å se vad dom tycker att ja ska göra, om ja ska stämma apoteket eller inte... Det är ju deras uppgift att säga till om de kommer nya saker som man måste visa hur de går till, å de var dom jävligt dåliga på..! Så vi får se vad som händer här framöver.
De här med (Förlåt Kimm), han hatar när ja skriver blablabla haha:P
Ska dra mig men ha de bra gott fölk så hörs vi =)

Älskar Dej Kimm Mest Av Allt För Alltid!<3   I Morgon fyller du 20 år =)

Peace Out Lenn!!!!!!              Check!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Theréz

Tycker absolut du ska stämma apoteket.. Dem har som sagt lekt med ditt liv i 2 år, och det ska dem inte komma undan med bara en förklaring av hur den pennan ska fungera. Inte någon som ska förklara hur den fungerar, det ska dem kunna förklara för dig utan problem!. Sjukt dåligt gjort..

Jävla personal!

Hade toppen tjejen!

Puss Puss!

2008-10-18 @ 18:14:12
URL: http://tezzelitezz.blogg.se/
Postat av: mia

det gör d rätt i gumman , dom har ju som sagt lekt med ditt liv i 2 år , de är ju helt jävla sjukt. och då har du trott att de hela tiden har varit ditt fel när du har hat höga värden. det kunde ju fan ha hänt bad som helst ! gumman jag står bakom dig i både vått och tort , och hoppas på att den nya sprtan hjälper till så att du kommer till rätta med allt !!!



LOVE !! <3

ringer i morron !!

PUSSSSSS

2008-10-18 @ 22:37:31
URL: http://miakinna.blogg,se
Postat av: Hannah

Vad e de som har hänt med sprutan? Jag fattar inte riktigt hur du menar med inlägget. kanske jag som e lite trög :P hehe

2008-10-19 @ 10:32:21
URL: http://hannahtheone.blogspot.com
Postat av: Joohanna

Jävla muppar.. Stäm dom jävlarna =) <3

2008-10-19 @ 15:25:00
Postat av: Ida

hej hej, ja absolut.. fick du min msn?



ida

2008-10-22 @ 17:23:02
URL: http://pimpmyhome.blogg.se/
Postat av: Anna

Gratis kläder vill du väl ha Elin? Bli medlem och få presentkort från Gina Trico, Vero moda och H&M :D (helt gratis)

2008-10-23 @ 16:46:46
URL: http://cervix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0