Tisdag!

Kom precis hem till Älsko. Ska fixa lite och sen se DH med chips och dip å Cola=)
Var på Sjukhuset idag och kolla HbA1c och det var 7,3 det går neråt och neråt för varje gång ja är där nu så det känns jätte skönt faktiskt. Nu slipper man må dåligt hela tiden, min sjuksköterska sa det att ja ser mycket piggare ut nu och att ja verkar må bra, och de gör jag ju också. Tror ja iaf..? De känns så.
Ja har tänkt på en sak.
Jag har levt med diabetes i snart 8 år och det känns fortfarande som om jag inte är van vid det. För jag hatar att känna mig sjuk, jag hatar att varenda jävla dag så måste ja ta sprutor, få en ful bulle på magen, ta ständiga kontroller, äta rätt göra dittan och dattan. Det har ja gjort konstant i 8 år men varför känner ja mig fortfarande som en sjuk person..? Joo för att jag är en människa som har insjunknat i en sjukdom som jag kommer få leva med resten av mitt liv. Det syns inte på utsidan på mig, men ja kan lova att det känns så jävla hårt inne i mig att ja är inte en frisk människa att ja måste leva på rutiner och regler för att ja ska kunna leva över huvudtaget. Det skrämmer mig något så sjukt mkt att ja lever med en dödlig sjukdom. Jag ska inte göra det. Jag vill leva ett vanligt liv som mina vänner och familj gör. Varför får jag inte det..?
Varje dag när jag går upp ur min säng är min första tanke FRUKOST OCH INSULIN!
Jag känner mig som en hamster i en bur. Jag är låst med mig själv resten av mitt liv. Med mina sprutor mina blodsockerapparater, mitt druvsocker å allt.!
Jag har nog aldrig tänkt såhär innan men nu slog det bara till i huvudet på mig.
Jag vill kunna sova hur länge ja vill, va uppe i 3 dygn om ja vill, äta vad ja vill, fetmat godis dricka hur mkt läsk å alkohol ja vill... (gör ju lite av det endå) men jag kan inte inse för mig själv att diabetes är en så farlig sjukdom. Många tänker ju, Nae men vadå..? Några sprutor om dagen va gör de..? Även dom som inte har diabetes och inte förstår hur jävla illa de är.  Ja vill också kunna tänka så.
Fan ja mår dåligt när ja tänker på allt. Varför skulle just ja få diabetes..? Mamma fick ju fan 3 kids innan mig.
Jag känner mig annorlunda, de gör jag. Är jag annorlunda..? 
Jag har 1 önskan i livet, och det är att jag blir av med min diabetes, men det kommer aldrig hända. Jag vill inte sitta och ta sprutor vid matbordet när jag är 32. Åååh ja får lite smått panik.
Allting är så omvänt med diabetes. Har man dåliga värden får man inte äta eller dricka det, man får inte köra bil, syn lever benen i kroppen å allt försämras mkt fortare än på en vanlig människa. Varför ska jag vara den där "speciella" människan som alla måste ha koll på så inget händer...? Jag tycker synd om mina vänner och familj som måste "Ta hand om mig" Jag vill inte att ni ska bli medlidande för jag är sjuk.
Men jag heller inte tacka er nog för hur mkt ni betyder för mig för att ni hjälper och försöker förstå mig hur jag igentligen mår.
Tack för att mina vänner och min familj har hjälpt mig jag kan inte tacka er nog, jag kan verkligen inte göra det.
Jag blir nästan lite ledsen i ögat nu.
Dom här snart åtta åren har varit så sjukt jobbiga för mig. Jag har velat ge upp flera gånger, men jag vet att jag är stark och jag kan klara detta. Har jag klarat 8 år så klarar jag nog många år till.
Nae jag behöver en varm dusch nu. Ha de bra gott fölk så hörs vi!

Kimm Johansson Jag Älskar Dej!<3          Älskar även mina vänner och min familj!

Peace Out Lenn!!!!!!!!!             Check!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Joohanna

Jag finns här för dej vännen.. Du är den bästa av dom alla.. Kan inte vara mer tacksam över att jag träffat en så underbar person som dej.! Du skrev att du klarat av detta i åtta år och du kommer klara av det i många många fler år, det vet jag.. Du är nog den starkaste personen jag någonsin träffat.. Jag kommer alltid stå vid din sida <3

Älskar dej<3

2008-11-11 @ 19:27:00
URL: http://meetoyou.blogg.se/
Postat av: mia

gumman börjar gråta , ! :( ,

säger som johanna jag finns för dig och om du har klarat de tills nu klarar du det många år till och om du känner att du bra vill ge upp finns jag för dig ! , Jag är så jävla tacksam att jag fick träffa dig underbara människa !! , Du betyder så mkt ska du veta ! , och jag tar gärna hand om dig , de vet du , men kan förstå hur du känner men jag kommer aldig kunna sätta mig in i din sjukdom och hur de är, utan ja kan bara finnas för dig !!!

Älskar dig vännen ! <3

2008-11-11 @ 20:10:19
URL: http://miakinna.blogg.se/
Postat av: Anna

Du är speciell och annorlunda! Annars hade du ju inte varit Elin! Din diabetes är en del av dig och med alla saker så formas man. Jag vet att du tycker att det är jobbigt men samtidigt är du stark som klarar dig varje dag och med bättre resultat hela tiden ju! Älskar dig din Mutta! Det vet du!

2008-11-11 @ 21:19:57
URL: http://cervix.blogg.se/
Postat av: Theréz

Tycker du är en väldigt stark quinna, som varje dag kämpar för att må bra.. Du är en mycket speciell människa, och jag är stolt över hur du har skött din diabetes, du är stark Elin, och det vet du mycket väl.. Kan förstå att det är piss att alltid behöva ta sprutor, varje dag , varje år, hela livet.. Men, jag vet att du kommer klara detta..

Du ska veta att du betyder för mig Elin!

Puss och Kärlek!

2008-11-13 @ 18:28:51
URL: http://tezzelitezz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0